Leven aan het strand

Buiten actief bezig zijn, het liefst met m’n vrienden. In de zon met 30 graden beetje volleyballen, of in een te bizar harde windkracht 9 totaal losgaan met een kite op een woeste zee, that’s what life is about….

Kitesurfend de storm bedwingen, heftig dagje!

24 aug 2010

Met de spierpijn nog in mijn lijf van 2 dagen kiten in windkracht 8 a 9, wacht ik alweer op mijn volgende dag met storm. Het liefst dan met mijn nieuwe kites, want deze (Slingshot fuel 2008) zijn wel op. Ik heb toch weer gekozen voor fuels 2011 vooral omdat ze het directst zijn. Ik heb wel andere kites getest, zoals de bandit tres en de naish torch. De F-one bandit is een hele andere kite, wel een groter bereik en dus heb je minder kites nodig, maar ik ervaar de verbinding met de kite te indirect. ‘Volgens mij komt het doordat die bridles heeft De Naish Torch lijkt wel op de fuel, maar is me te snel en heeft te weinig bar druk. Ik heb de fuel 2011 niet kunnen testen, dus ga er blind voor kiezen….mijn 2008 ┬ákites zijn namelijk zoveel gebruikt dat de naadjes gaan loslaten. De eerste is al kapot. Fuels 2011 dus….ik ben druk aan het zoeken naar een goede deal. Helaas zijn ze pas half september leverbaar in Nederland. Ik hoop dat ik wat meer lol ervaar bij minder harde wind (zo rond de 20 knopen) want ik miste wel een beetje de snelheid in mijn huidige kites. Ik vaar meestal ook met muziek op dat inspireert ook erg goed. Helaas is mn mp3 speler nu kapot (de 4e alweer)! De volgende blog zal ik eens de 4 gebruikte mp3’s reviewen.

Cu on the beach….

Dave

Over beachdave

A informal blog on my beach life. I like being on the beach and kitesurfing on the North Sea Where I live. sometime I do some Stand Up Paddling and fishing.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

